Tartásjavítás

2018.08.04

Megfelelő tartással elkerülhetők a deréktáji panaszok. DSM Move edzéseken szinte minden második szavam ez: tartás! Minden harmadik pedig az, hogy lélegezz! Gyakorlatilag 60 percen keresztül figyelmeztetem ezekre vendégeimet. 

Core-izmok erősítése

A törzs izmait edzeni kell. Vannak erre különféle nagyon jó ún. core-izmokat erősítő gyakorlatok, edzésmódszerek. A legalapvetőbb, hogy magunk alá billentsük a medencénket és folyamatosan törekedjünk ennek megtartására. Nem túl nehéz mozdulat, gyakorlással tudatosíthatjuk és a mindennapjaink részévé válhat. Ez lenne a cél. 

Reggelente fel sem kelek addig, amíg át nem mozgatom a derekam. Ha mégis hirtelen kell felkelnem (például gyerekhangok ütköznek át az ébrenlét felé vezető úton, ezzel gyorsítva a magamhoz térés folyamatát), akkor is visszafekszem később, hogy vízszintes testhelyzetben elvégezzem azt a két-három gyakorlatot, ami biztosítja, hogy "ne álljon be a derekam".

Tartásjavítás

Tartásjavítás - videósorozat

Neked vannak deréktáji panaszaid? Ehhez nem kell ám szülni, annak is lehetnek panaszai, akiknek egyszerűen rossz a tartása (sajnos legtöbbünknek ilyen), vagy mondjuk túlsúllyal küzdenek. Ha ilyen gondjaid vannak, próbáld ki a "Van 5 perced?" tornavideó-sorozatom TARTÁSBEÁLLÍTÁS gyakorlatsorát. Használd, építsd be a hétköznapjaidba, és ha tudatosítod, elkerülheted azt a bizonyos derékbeállást!

A "Van 5 perced?" videó sorozatban arról is beszélek, miképpen változik a kismama tartása a várandóság alatt. Két várandóságom volt, első kézből tapasztaltam a rossz tartás ártó hatásait. Mára már odafigyelek. Van, hogy a fogmosás közben billentem a medencémet, néha főzés közben, ergo ha érzem, hogy "elfáradt" a derekam... Mert hogy nem elfárad, csak rosszul terhelem, mert éppen nem figyelek rá. Amint rendezem a tartásom, panaszmentessé válok. 

Csatlakozol hozzám? Iratkozz fel YouTube csatornámra és szánj magadra 5 percet!